خانه محصولات کاربری سبد خرید0
بررسی کیت آرمور مکس ویپرسو به همراه نتایج تست آن

بررسی کیت Vaporesso Armour Max به همراه نتایج تست آن

معرفی کیت VAPORESSO ARMOUR MAX و ویژگی‌های آن

کیت آرمر مکس ویپرسو (VAPORESSO ARMOUR MAX) جدیدترین کیت ویپرسو است‌. برند ویپرسو یکی از بهترین برندهای صنعت ویپ است و با تولید انواع و اقسام محصولات عالی، توانسته است خود را به عنوان برندی قابل اعتماد معرفی کند.

آرمر مکس اولین محصول خانواده خودش است. با وجود انبوه محصولات تولیدی از سوی ویپرسو، این شرکت تا پیش از این ویپ با استحکام بالا‌ تولید نکرده بود‌. از آن جایی که روی این ویپ درجه حفاظتی درج نشده است، به نظر نمی‌آید که ضد آب باشد اما با این وجود به گونه‌ای ساخته شده است که در مقابل قطرات آب مقاوم باشد. بنابراین می‌تواند با ویپ‌های مقاوم سایر شرکت‌ها، نظیر خانواده ویپ‌های ایجیس شرکت گیک‌ویپ رقابت کند.

کیت آرمر مکس، یک کیت با مخزن ساب‌اهم و مادی است که دو تا باتری می‌خورد. دیدن عرضه چنین دستگاه‌های پیشرفته‌ای مسرت بخش است هر چند که دیگر همچون قدیم محبوب نیستند‌. خروجی ماد آن ۲۲۰ وات است و از دو باتری 700×2 یا دو باتری ۱۸۶۵۰ به همراه اداپتور تغذیه می‌کند. مخزن آن، آی‌تنک۲ است که از کویل‌ خانواده‌ جی‌تی‌آی استفاده می‌کند، همان کویلی که در آی‌تنک اصلی، کیت های تارگت 2۰۰/1۰۰ وات و کیت جن ۲۰۰ استفاده شده است. نوع تک باتری این ویپ نیز موجود است که از یک باتری 700×2 استفاده می‌کند و ۱۰۰ واتی است و به آن آرمر مکس اس (ARMOUR MAX S) می‌گویند و سوای باتری و وات آن، تقریبا همان کیت آرمر مکس است منتها در ابعادی کوچکتر.

مشخصات:

  • ابعاد: ۱۵۷ میلی‌متر در ۵۶.۵ میلی‌متر در ۳۴ میلی‌متر
  • ظرفیت مخزن: ۸ میلی‌لیتر
  • باتری: 21700×2 یا 18650×2 (همراه محصول نیست.)
  • توان خروجی: 220-5 وات
  • جریان شارژ: DC 5V/2A Type-C
  • صفحه نمایشگر: 0.96-inch TFT Screen

اجزای کیت:

  • یک عدد ماد آرمر مکس ویپرسو
  • یک عدد آی‌تنک2 ویپرسو (۸میلی‌لیتری)
  • یک عدد کویل مشبک جی‌تی‌آی ۰.۲ اهم (از پیش نصب شده)
  • یک عدد کویل مشبک جی‌تی‌آی ۰.۴ اهم (یدکی)
  • یک عدد لوله‌ شیشه‌ای اضافه
  • یک عدد کابل تایپ سی
  • یک عدد پوشش محافظ مخزن (از پیش نصب شده)
  • دو عدد اورینگ/ روکش ۱۸۶۵۰
  • یک عدد درپوش سیلیکونی برای پر کردن مخزن
  • یک عدد دفترچه راهنما/کارت ضمانت خدمات پس از فروش
  • یک عدد دفترچه راهنمای ایمنی/ کارت نحوه استفاده

نظر نویسنده در اولین برخورد با این محصول

باید بگویم بسته بندی جالب و بزرگی دارد. از آن جایی که برایم نسخه محدود این ویپ را فرستاده‌اند، نمی‌دانم که این نسخه را تنها برای بررسی و گرفتن بازخورد تولید کرده‌اند یا همین را راهی بازار می‌کنند. نسخه محدود جعبه‌ بزرگی دارد که از بالا باز می‌شود و شامل یک‌سری قطعات اضافی نظیر سه کویل و یک جلد کمربندی برای ماد است.

این ویپ مملو از لاستیک سخت است که استحکام آن را افزایش می‌دهد. آی‌تنک‌۲ آن نیز پوشش لاستیکی دارد که از شکستن شیشه در صورت افتادن محافظت می‌کند. قفل کشویی این ویپ یکی از جالب‌ترین قفل‌هایی است که تا کنون دیده‌ام و بسیار کاربردی است چرا که علاوه بر قفل بودن، دکمه خاموش و روش آن نیز است.

ماد آن سنگین و محکم است و برای یک ماد که دو تا باتری 700×2 می‌خورد، کمی کوچک است اما در مجموع کوچک نیست و عملا یک کیت کامل است. وزن آن به همراه دو باتری ۲۱۷۰۰ و مخزنی پر، 414.3 گرم بود. به هر حال طراحی این ویپ به صورتی است که مقاوم و بادوام باشد و تمرکز بر روی سبک بودن و کوچکی نبوده است.

پشت آن و روی در باتری، دکمه‌ای است که با زدن آن در باز می‌شود و می‌توانید باتری‌ها را درونش بگذارید و سپس کافی است در لولادار آن را ببندید. این ویپ برندسازی ساده‌ای دارد و بر پشت آن، کلمه ویپرسو بر روی بخش رنگی حک شده است.

به طور کلی، این کیت طراحی تاثیرگذاری دارد و من را به یاد دورانی انداخت که شرکت‌ها مدام ماد‌های دو باتری تولید می‌کردند‌.

کیفیت و طراحی

وقتی آرمر مکس را در دست می‌گیرید، حس یک ماد خوش‌ساخت را به شما القا می‌کند. این ماد سنگین و محکم است و هیچ‌ چیز در آن لق نمی‌زند. صفحه نمایشگر آن کمی داخل‌رفته است تا از شکستن جلوگیری کند. دکمه‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقابل آسیب‌ در امان باشند و قفلی فوق‌العاده دارد. به نظر می‌رسد این ماد از آن دسته محصولاتی است که حتی اگر آسیب ببیند، باز هم قابل استفاده خواهد بود‌. با وجود این که پس از تست آن را به اطراف پرت کردم، همچنان به نظر نو می‌آمد و در عملکردش اختلالی ایجاد نشد. این محصول برای افرادی که ماد مرتب از دستشان می‌افتد، انتخاب مناسبی است.

دکمه کام‌دهی آن هشت ضلعی قرمزی است که در جلوی ماد قرار دارد و به بالا و پایین می‌رود و اگر آن را به بالا فشار دهید، قفل می‌شود و کام نمی‌دهد و می‌توانید به راحتی ماد را درون جیبتان بگذارید و نگران کام‌دهی تصادفی آن نباشید‌. هر موقع خواستید کام بگیرید، دکمه را به پایین فشار دهید و هر موقع خواستید آن را درون جیبتان بگذارید، دکمه را به بالا فشار دهید و تا قفل شود.

درست پایین دکمه کام‌دهی، یک صفحه نمایشگر رنگی ۰.۹۶ اینچی قرار دارد. در این مدل، صفحه نمایشگر افقی است اما در آرمر مکس اس (نسخه تک باتری)، نمایشگر عمودی است. صفحه نمایشگر، تمام اطلاعات مهم از قبیل حالت، مقاومت، تایمر/شمارش‌گر کام، میزان باتری و تنظیمات توان را نشان می‌دهد. پین ۵۱۰ کاملا در مرکز قرار دارد و خود ماد نیز قرینه است و می‌توان آن را با هر دو دست گرفت.

این محصول در پنج رنگ مختلف تولید شده است. خودم زردش را گرفتم که من را یاد بامبل‌بی فیلم تبدیل شوندگان می‌اندازد. همه رنگ‌ها، اکثرشان مشکی است که دکمه کام‌دهی قرمزی دارند و تنوع رنگ‌، در اطراف ماد و حلقه محافظ شیشه است. این رنگ‌ها ترکیب و بافت جذابی دارند‌ و لاستیک اطراف ماد، سوای رنگ انتخابی، سیاه است. این لاستیک، به جز روی دکمه، از جنس لاستیک سخت است. لاستیک روی دکمه نرم‌تر است. به طور کلی، این ویپ ظاهری نظامی دارد و رنگ آن هیچ اثری از کهنگی و پریدگی نداشت.

ویژگی‌ها و عملکرد آن

آرمر مکس چند نوع حالت دارد که شاید امروزه کمی زیاده‌ از حد به نظر برسد، سه حالت تنظیم قدرت و سه حالت کنترل دما‌. صنعت ویپ دیگر حالت کنترل دما و حالت‌های پیچیده را کنار گذاشته و به سوی مادها، پادها و آیوهای ساده‌تر رفته است و مسرت بخش است که هنوز شرکت‌هایی هستند که از حالت کنترل دما در طراحی ویپ‌هایشان استفاده می‌کنند.

در خصوص تنظیم قدرت، شما سه حالت F{t} و اکو و پالس دارید. اکو همان حالت قدرت استاندارد است‌. در حالت پالس، هنگام کام‌دهی، برای افزایش طعم‌دهی، ویپ شروع به ضربان‌زدن می‌کند و در حالت F{t}، ضربه گلویی مداوم می‌دهد (چیزی شبیه به حالت کنترل دمایی ساختگی). از نظر من که هیچ کدام از این حالت‌ها حقیقتا الزامی ندارد. یک حالت پیش گرمایش و منحنی وات به نظرم ایده‌آل است که به شما انتخابی ساده و در عین حال حالت‌هایی برای شخصی‌سازی ویپ‌تان می‌دهد.

همچین گزینه اسمارتی نیز وجود دارد که می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید. در صورت فعال کردن آن و استفاده از کویل‌های جی تی‌آی، به شما بهترین وات مصرفی را پیشنهاد می‌دهد. من معمولا این گزینه را غیرفعال می‌کنم چرا که در هر صورت وات مصرفی روی کویل‌ها چاپ‌ شده است و ترجیح می‌دهم تا جای ممکن، کنترل مادم دست خودم باشد.

برای حالت کنترل دما، سه انتخاب وجود دارد: نیکل، تیتانیوم و فولاد ضد زنگ. نمی‌دانم چرا شرکت‌ها همچنان نیکل و حتی تیتانیوم را اضافه می‌کنند چرا که سال‌هاست کسی از این فلزات استفاده نکرده است. امروزه تمام چیزی که برای حالت کنترل دما نیاز است، یک SS316 پیش فرض و یک ضریب دمایی مقاومت قابل تنظیم است‌.

می‌دانم که پیش‌تر صحبتش را کردم اما همچنان به نظرم یکی از بهترین ویژگی‌های این محصول همان قفل کشویی‌اش است‌. می‌توانید آن را به بالا یا پایین بکشید و در صورت کشیدن به سمت بالا، قفل می‌شود و دیگر نمی‌توانید فشارش دهید و برای باز کردن قفلش کافی است دکمه را به سمت پایین بکشید. قفلی تماما فیزیکی که کار با آن راحت است و نمی‌شکند. پیش‌‌تر نیز مادهایی با قفل‌های کشویی دیده بودم که همواره مورد علاقه‌ام بوده‌اند اما معمولا دکمه‌ای جدا بودند که یک بخش نرم‌افزاری داشتد و این اولین باری است که قفلی تماما فیزیکی می‌بینم. این ویژگی، این محصول را برای در جیب گذاشتن ایده‌آل می‌کند.

استفاده از آرمر مکس

آرمر مکس در هنگام استفاده، مادی کاملا متعارف است و دکمه کام‌دهی، دکمه بالا و پایین و دکمه قفل کشویی دارد که بارها و بارها به آن اشاره کردم. برای استفاده از این ویپ، اعمال زیر را انجام دهید:

  • دکمه کام‌دهی را پنج بار فشار دهید تا روشن/خاموش شود.
  • از دکمه بالا و پایین برای تنظیم وات و دما استفاده کنید.
  • برای ورود به منو، دکمه کام‌دهی را سه بار فشار دهید.
  • در حالت قدرت، دکمه پایین و کام‌دهی را هم زمان فشار دهید تا حالت اسمارت فعال/غیرفعال شود.
  • در حالت کنترل دما، در طول تنظیم وات پیش بروید تا بتوانید فارنهایت را به سانتی‌گراد تغییر دهید.
  • در حالت کنترل دما، دکمه کام‌دهی و بالا را هم‌زمان فشار دهید تا بتوانید وات دستگاه را تنظیم کنید.

در منو، می‌توانید حالت مورد نظرتان را تنظیم کنید، تعداد کام‌هایتان را بازنشانی کنید و رنگ صفحه نمایش را تغییر دهید و برای این کار، سه انتخاب رنگ دارید: آبی، نارنجی و زرد. همچنین می‌توانید به تعداد کام‌هایتان نگاه کنید و تعداد کام‌های روزانه‌تان در پنج روز اخیر را ببینید و در صورت تمایل، بازنشانی کنید.

عملکرد حالت توان

تست این ماد با باتری‌های 30T سامسونگ و بر روی حالت اکو انجام شده است. شرکت تولید کننده تنها یک حداکثر خروجی را ذکر کرده است و آن هم در ۲۲۰ وات است. آمپر و ولتاژ، نه در سایت و نه در دفترچه راهنما ذکر نشده است.

حین تستی که داشتم، حداکثر واتی که به آن رسیدم ۲۰۸ بود. بنابراین حداکثر وات مجاز ۲۲۰ عدد خوبی است‌‌. احتمالا در صورت داشتن مقاومتی بین ۰.۱۱ تا ۰.۲۰ اهم، به ۲۲۰ وات خواهید رسید که برای من زیادی است. در حالت دو باتری نیز توانستم به وات بالای ۲۰۰ برسم.

حداکثر جریانی که به آن رسیدم با کویل ۰.۱۱ اهمی و ۳۹ آمپر بود که برای مادهای دو باتری، عادی است. حداکثر جریان الکتریکی اغلب این مادها در حدود ۴۰ است. حداکثر ولتاژ نیز ۸.۹۷۹ بود و بنابراین مدار افزاینده ولتاژ دارد‌ که البته وجودش برای مادهای دو باتری لزومی الزامی نیست اما در صورت داشتن، امتیاز بزرگی به حساب می‌آید.

در مجموع، در حالت تنظیم قدرت (اکو) عملکرد خوبی داشت. چنین حالتی دقت بالایی دارد و تنها چند وات کمتر از چیزی بود که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند. به لطف مدار افزاینده ولتاژ، توانستم حتی با وجود کویل ۰.۶۳ اهمی نیز، به واتی فراتر از ۱۲۰ برسم و بنابراین هیچ گاه در این دستگاه دغدغه ولتاژ را نخواهید داشت. افزایش وات آن پله‌ای است و به سرعت بالا می‌رود اما چرخشی نیست و هنگام رسیدن به حداکثر مقدار آن، تنها با دکمه پایین می‌توانید وات را دوباره کم کنید. می‌توانید نتایج تست را در بالا مشاهده کنید.

در خصوص ولتاژ و آمپر مناسب شارژ کردن نیز عدد 5V/2A ذکر شده است و دستگاه هنگام شارژ، درصد باتری را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید حین شارژ کردن نیز از ویپ استفاده کنید. مدت زمان شارژ شدن به باتری‌تان بستگی دارد و بهتر است از یک شارژر جانبی استفاده کنید تا نگرانی از بابت شارژ کردن در ماد و منتظر ماندن نداشته باشید.

عملکرد کنترل دما

برای حالت کنترل دما، طبق معمول، از سیم فولاد ضدزنگ استفاده کردم. یک SS316L تعبیه شده در حالت TC-SS که در آن ضریب دمایی مقاومت قابل تنظیم نبود.

حداکثر وات مجاز آرمر مکس ۸۰ است که کمی عجیب است چرا که ویپرسو معمولا چنین کاری نمی‌کند. این حداکثر وات مجاز، عملا برای تمام قطعات تک کویلی و قطعات دارای سیم‌های معمولی تک یا دو کویلی مناسب است. برخی قطعات با سیم‌های فانتزی احتمال توان بیشتری بخواهند.

عملکرد دستگاه در حالت کنترل دما خوب بود و هنگام ویپ کشیدن، دمای مناسب ۴۳۰ درجه فارنهایت را داشت. البته که می‌توانید دما را به دلخواه خود کمتر یا بیشتر کنید. کام‌دهی آن نرم و پیوسته بود و حتی در کام‌های عمیق نیز، هیچ ضربه گلو خشکی نداشت. بسیار عالی و درجه یک.

جزئیات مخزن آی‌تنک ۲

در این جا نمی‌خواهم خیلی وارد جزئیات این مخزن شوم چرا که به طور کلی شبیه همان مخزنی است که در تارگت ۲۰۰ به کار رفته است. تنها فرق این دو در نحوه پر کردنشان است. آی‌تنک از بالا و به صورت کشویی باز می‌شود در حالی که آی‌تنک۲ دکمه‌ای دارد که با فشردن آن، درپوش بالای مخزن باز می‌شود، مشابه همان چیزی که در مخزن گیک‌ویپ آلفا است. این مخزنی DL (مستقیم به ریه) است که برای محدوده واتی متوسط ۵۰ تا ۸۵، بسته به نوع کویل و دریچه هوا، طراحی شده است.

برای کویل در این کیت، دو انتخاب وجود دارد، مشابه همان چیزی که در بررسی تارگت به آن پرداختم. کویل ۰.۱۵ اهمی همراه محصول نیست اما می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

  • یک کویل مشبک ۰‌.۲ اهمی جی‌تی‌آی با توان درج شده 75-60 وات (موجود همراه محصول)
  • یک کویل مشبک ۰.۴ اهمی با توان درج شده 60-50 وات (موجود همراه محصول)

به طور کلی هر دو کویل خوب هستند و دوام بالایی دارند (۸۰ تا ۸۸ میلی‌لیتر). طعم کویل ۰.۲ اهمی مقداری بهتر است اما اگر عمر باتری‌ برایتان اهمبت دارد، کویل ۰.۴ اهمی انتخاب بهتری است.

در مجموع، مخزن این کیت یکی از انواع خوب است. معمولا کیت‌ها مخازن بد یا معمولی دارند اما این محصول، مخزن ساب اهم قابل قبول و کویل‌های خوبی دارد.

مزایا و معایب

مزایا:

  • کیفیت ساخت عالی
  • با وجود این که ضدآب نیست، دوام بالایی دارد.
  • به عنوان مادی که دو باتری 700×2 می‌خورد، جمع و جور و کوچک است.
  • صفحه نمایشی رنگی و درخشان
  • قفل کشویی که روی دکمه خاموش و روشن است، ویژگی عالی‌ آن است.
  • می‌توانید رنگ صفحه نمایش را تغییر دهید.
  • در باتری عالی
  • عملکرد حالت قدرت خوب
  • عملکرد کنترل دمای خوب
  • حداکثر میزان جریان مجاز بالا (۳۹ آمپر)
  • وات درج شده دقیق (+۲۰۸ وات)
  • مخزن مقاوم با طراحی خوب
  • عملکرد خوب کویل‌های مخزن
  • کویل‌هایی با طول عمر بالا

معایب:

  • گزینه پیش‌گرمایش یا منحنی وات ندارد.
  • یک‌سری حالت‌های غیرضروری دارد که زیاد با کلیت دستگاه هم‌خوانی ندارد.
  • نام‌گذاری حالت‌های قدرت باید واضح‌تر می‌بود.
  • محدودیت ۸۰ واتی در کنترل دما

نظر نهایی

در مجموع، آرمر مکس، ماد دو باتری مستحکمی است و برای مصرف‌کنندگان قهاری مناسب است که اهمیتی به اندازه بزرگ دستگاه‌شان نمی‌دهند و محصولی با دوام می‌خواهند. مخزنی که به همراه محصول است نیز یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این دستگاه است، چیزی که در اغلب کیت‌ها نمی‌بینیم. اگر دستگاه کوچکتری می‌خواهید، می‌توانید از نسخه تک باتری آن (آرمر مکس اس) استفاده کنید که همین مخزن را دارد. با توجه به نسخه دو باتری آن، احتمالا آرمر مکس اس نیز گزینه‌ای عالی باشد.

آیا تا به حال آرمر مکس ویپرسو را امتحان کرده‌اید؟ در بخش نظرات برایم بنویسید که این محصول برای شما چه حس و حالی داشته است. همچنین می توانید از سایر محصولات ویپرسو در سایت ما بازدید کنید.

2 دیدگاه

  1. ویپرسو ارمور مکس بهتره یا گیک ویپ تی ۲۰۰
    از همه نظر کدام انتخاب بهتریه هست کدوم رو خودتون انتخاب میکنین؟؟؟

    • درود بر شما
      این مورد کاملا سلیقه‌ای است و تی ۲۰۰ کمی فانتزی‌تر است که خب قطعاْ پاسخ این سوال از سمت یک شخص نمی‌تواند ملاک عمل باشد، لذا به نظر بهتر است تحقیقات خود را بیشتر نمایید و در آخر تصمیمی بر اساس نیازهای خود بگیرید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×