خانه محصولات کاربری سبد خرید0
بررسی پاد سیستم یوول کالیبرن جی 3

بررسی پاد سیستم Uwell Caliburn G3

UWELL یک برند تولید کننده ویپ است که در طی سال‌های اخیر توانسته با تولید دستگاه‌های بسیار خوب، موفقیت چشمگیری را در این زمینه کسب کند. من در طول سال‌ها، از تعداد زیادی از محصولات این برند از جمله Caliburn Tenet، Caliburn A3 و Caliburn X استفاده کرده‌ام و تحت تأثیر طراحی و ساخت عالی آنها قرار گرفته‌ام.

Caliburn G3 یکی از جدیدترین پاد سیستم های UWELL و نسخه بهبود یافته ویپ محبوب Caliburn G2 است. همانطور که در ادامه خواهید دید، در این به‌روزرسانی، صرفاً یک تغییر ظاهری صورت نگرفته، بلکه بهبودهای قابل توجهی در طراحی آن نیز صورت گرفته است.

بدیهی است که طراحی این دستگاه، بر اساس تفکر جدی صورت گرفته است. طراحی آن به گونه‌ای است که هم ویپرهای تازه کار و هم ویپرهای با تجربه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.. این دستگاه قابلیت‌هایی دارد که امکان استفاده راحت و آسان از دستگاه را برای ویپرهای تازه کار فراهم می‌کند. در عین حال، قابلیت‌های دستگاه سبب شده است که ویپرهای با تجربه نیز از آن لذت می‌برند.

در این محصول، مکان تنظیم توان تا 25 وات و همچنین امکان تنظیم میزان هوای ورودی وجود دارد. پادهای این دستگاه قابل تعویض هستند و در طراحی آن، از باتری‌های شارژی 900mAh استفاده شده است. این باتری‌ها با استفاده از شارژر نوع- C شارژ می‌شوند.

من قبل از رفتن به تعطیلات دستگاه G3 را دریافت کردم و تقریباً پس از دو هفته استفاده از آن در شرایط و موقعیت‌های مختلف، نظر مساعدی درباره سیستم پاد جدید UWELL دارم.

محتویات جعبه شامل موارد زیر است:

  • 1 دستگاه Caliburn G3
  • 1 پاد قابل تعویض 0.6 اهمی (نصب شده روی دستگاه)
  • 1 پاد قابل تعویض 0.9 اهمی
  • 1 کابل شارژ USB نوع- C

مشخصات فنی این محصول عبارتند از:

  • ابعاد: 115.5 میلیمتر × 24 میلیمتر × 13.9 میلیمتر
    • وزن: 47 گرم
    • ظرفیت مایع الکترونیکی: 2.5 میلی‌لیتر
    • توان قابل تنظیم
    • محدوده توان: 5 وات تا 25 وات
    • اندازه باتری: 900 میلی‌آمپرساعت
    • نوع شارژ: نوع- C
    • جریان هوای ورودی قابل تنظیم
    • اتصال پاد: مغناطیسی
    • نوع کشیدن: MTL / RDL

طراحی و کیفیت ساخت

همانطور که اشاره شد، Caliburn G3 نسخه به‌روزرسانی شده محصول G2 است. هر کسی که با دستگاه قدیمی آشنا باشد، به سرعت متوجه شباهت‌های این دو محصول می‌شود. UWELL هم همانند نمونه قبلی، به صورت فشرده و باریک ساخته است. با این حال، ضخامت و طول دستگاه جدید اندکی بیشتر از نسخه قبلی است. این تفاوت تنها چند میلی‌متر است و دستگاه همچنان اندازه مناسبی دارد و به راحتی در جیب یا کیف کوچک جا می‌شود.

دکمه فعال‌سازی این محصول، بر روی بدنه آن قرار دارد و همسطح بدنه است؛ ولی با تکسچری طراحی شده است که بتوانید با استفاده از انگشت شست و بدون نیاز به نگاه کردن به دستگاه به راحتی آن را پیدا کنید. در زیر دکمه فعال‌سازی و تقریباً در پایین ویپ، یک صفحه نمایش OLED کوچک وجود دارد. به جز این ویژگی‌ها، طراحی این محصول بسیار ساده است و در مجموع، G3 ظاهر بسیار جذابی دارد.

بخش پایینی دستگاه، جایی که پورت شارژ USB از نوع C در آنجا قرار دارد، کاملاً صاف است. به این معنی که G3 به راحتی روی میز یا سطح صاف قرار می‌گیرد. همچنین در طراحی جدید، مقاومت و استحکام بدنه محصول بهبود داده شده است. این محصول، در مقایسه با ویپ Wenax K2 از برند Geekvape که طراحی مشابهی با G3 دارد و به تازگی آن را بررسی کرده‌ام؛ ایستایی بهتری روی سطوح دارد.

این محصول در شش رنگ مختلف شامل ترکیبی از رنگ‌های نقره‌ای، سیاه، قرمز و سبز تولید و عرضه شده است. به جز نسخه قرمز، بقیه نمونه‌ها رنگ محو دارند. این طراحی رنگ موجب شیک‌تر به نظر رسیدن این محصول شده است. پوشش بدنه این محصول، از جنس آلیاژ آلومینیوم است. ممکن است این سبک طراحی، مورد پسند همه نباشد؛ اما من ترجیح می‌دهم که ویپ من شبیه خودکار نباشد.

یک ویژگی جالبی که در این محصول و نسخه‌های قبلی وجود دارد، شکافهای موجود روی سوکت پاد است. این شکاف‌ها، امکان مشاهده وضعیت مایع پاد را فراهم می‌کنند. در عین حال، سوکت پاد به راحتی از پاد جدا نمی‌شود. این مورد، یک مشخصه طراحی عالی است که باید بیشتر برندهای ویپ از آن استفاده کنند.

پادها

همانطور که گفته شد، در پادهای G3 تغییرات قابل توجهی نسبت به G2 صورت گرفته است. اولاً، ظرفیت این پادها به میزان 25٪ بیشتر شده و از 2 میلی‌لیتر به 2.5 میلی‌لیتر افزایش یافته است. همچنین، در طراحی جدید از کویل‌های ثابت به جای کویل‌های قابل تعویض استفاده شده است. ممکن است این موضوع برای همه کاربران مطلوب نباشد، اما قطعاً موجب به حداقل رسیدن نشتی‌ها می‌شود.

علاوه براین، پادهای G3 با استفاده از فرآیند جوشکاری اولتراسونیک تولید شده‌اند. از این روش برای اتصال و درزگیری قطعات پلاستیکی با استفاده از صوت فرکانس بالا استفاده می‌شود. به همین دلیل، در این پادها اتصالات و شکاف‌های کمتری وجود دارد. همین امر موجب کاهش نشتی مایع از ویپ می‌شود.

من بیشتر از یک هفته از این ویپ استفاده کردم و آن را در جیب و کیف خود قرار دادم؛ ولی هیچ گونه نشتی از این محصول مشاهده نکردم. سیستم مغناطیسی مورد استفاده برای محکم کردن پاد در سوکت نیز به جلوگیری از نشتی کمک می‌کند. اگرچه از این سیستم در طراحی G2 نیز استفاده شده است، اما به نظر می‌رسد که قدرت سیستم مغناطیسی مورد استفاده در پادهای G3 کمی بیشتر است و نباید به هیچ وجه نگران افتادن کارتریج باشید.

پادهایی که من آنها را تست کرده‌ام و درون کیت قرار داشتند، همگی از قسمت کناری پر می‌شدند. بر روی سوراخ محل پر شدن این محصول، یک درپوش سیلیکونی استاندارد قرار دارد که اندازه آن مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از نازل‌های گشادتر مخصوص بطری‌های 30 یا 60 میلی‌لیتری نیز به راحتی این پادها را پر کنید. نمونه‌های پاد پر شونده از بالا نیز در بازار موجود است. در صورت تمایل می‌توانید این محصولات را در کیت‌های دیگر و به صورت جداگانه خریداری کنید.

در پادهای موجود در کیت، دو کارتریج G3 0.6 اُهمی و 0.9 اُهمی وجود دارد. همچنین به زودی یک پاد با مقاومت بالاتر 1.2 اُهمی نیز به کیت اضافه خواهد شد. این محصول برای افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند از شیوه ویپینگ MTL استفاده کنند.

مشخصات

G3 دارای ظاهر ساده و معمولی است. اما اشتباه نکنید، این دستگاه، اصلاً یک محصول ابتدایی نیست. در طراحی این محصول، از ویژگی‌های هوشمند و مفیدی استفاده شده است که نشان‌دهنده تعهد کمپانی سازنده به ساخت دستگاه‌های با کیفیت است.

این دستگاه دارای دکمه فعال‌سازی با دست و همچنین دکمه فعال‌سازی با تنفس است. این دکمه همیشه به عنوان یک آپشن در ویپ‌ها قرار داده می‌شود. در نمونه‌های جدید، به جای قرار دادن فقط یک دکمه روی دستگاه، می‌توانید به صورت فعال مُد دلخواه خود برای استفاده از ویپ را انتخاب کنید. می‌توانید دکمه دستی یا حالت فعال‌سازی با تنفس را غیرفعال کنید یا از حالت خودکار استفاده کنید. در صورت فعالسازی مد خودکار می‌توانید از هر دو روش استفاده کنید.

امکان تنظیم جریان هوا به پاد با جابجایی جهت پاد در سوکت وجود دارد. امکان کنترل این قابلیت در نسخه جدید، به اندازه قابلیت کنترل G2 نیست؛ اما این محصول سیستم ساده‌تر و راحتی دارد و استفاده از آن آسان‌تر است.

وجود صفحه نمایش OLED جزو ویژگی‌های ضروری ویپ پاد نیست؛ اما معمولاً استفاده از دستگاه‌های دارای این نوع صفحه نمایش، آسان‌تر است. نمایشگر G3 اطلاعات زیادی را نمایش می‌دهد. با یک نگاه می‌توانید میزان شارژ باتری، میزان توان، مقاومت کویل مورد استفاده، مد فعال شدن، تعداد دَم ها و زمان فعال شدن را مشاهده کنید. همچنین این نمایشگر، اطلاعاتی مانند درصد شارژ لحظه‌ای در زمان اتصال به شارژر و پیام‌های خطا مانند وجود مشکل در اتصال کویل و اتمایزر یا کم بودن شارژ باتری را نمایش می‌دهد.

با اینکه قبلاً به این موضوع پرداخته‌ایم، بررسی مجدد شکافهای موجود روی سوکت پاد خالی از لطف نیست. در پادهای G3، این شکاف‌ها کمی بزرگتر شده‌اند بنابراین می‌توانید به راحتی و بدون برداشتن پاد، ببینید که چقدر مایع ویپ باقی مانده است. در نظر گرفتن جزئیات کوچکی نظیر این موارد در فرایند طراحی دستگاه، به محبوبیت بیشتر محصولات برند UWELL ‌  کمک می‌کنند.

ظرفیت باتری دستگاه Caliburn G3 برابر با mAh 900 است. بنابراین، ظرفیت باتری این محصول نسبت به باتری mAh 750 مورد استفاده در G2 بیشتر است. اگر دائماً از ویپ خود در توان 25 وات استفاده نکنید، باتری عمکرد بسیار خوبی خواهد داشت. من از پادهای 0.6 اهمی با توان 18 وات، به مدت یک روز کامل استفاده کردم؛ ولی شارژ آن به طور کامل خالی نشد.

میزان استفاده هر فرد از ویپ بدون تمام شدن شارژ آن، به تنظیمات، مدت زمان استفاده و نحوه استفاده از دستگاه بستگی دارد. ولی در مجموع نباید بابت خالی شدن شارژ دستگاه نگران باشید. زیرا این محصول به لطف شارژ سریع ‌2A ‌، به سرعت شارژ می‌شود. آزمایش‌های من نشان می‌دهد که با فرض دقیق بودن شاخص نمایش دهنده میزان شارژ باتری در نمایشگر OLED، باتری ظرف مدت زمان کمتر از 30 به طور کامل شارژ می‌شود.

پس از اتصال کابل USB نوع C، نمایشگر OLED تغییر کرده و فقط نماد شارژ متحرک را نشان می‌دهد. می‌توانید با یک نگاه سریع به نمایشگر بفهمید که شارژ کامل شده یا خیر. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه، آن را به مدت طولانی در شارژ قرار ندهید.

عملکرد

Caliburn G3 یک ویپ پاد با طراحی مناسب و ساختار خوب است. من پس از استفاده از دستگاه، تصمیم گرفتم که از آن به عنوان یک محصول قابل استفاده به صورت روزمره استفاده کنم. عملکرد این محصول واقعاً عالی است.

کویل‌های محصول مدت زمان مناسبی دوام می‌آورند و این دستگاه، طعم بسیار خوبی را از مایع ویپ تولید می‌کند. من در حدود دو هفته از پادهای 0.6 و 0.9 اهمی استفاده کردم و هر دو هنوز به خوبی کار می‌کنند. من هیچگونه نشانه‌ای از سوزش گلو یا کاهش کیفیت طعم ویپ جویس مشاهده نکردم.

پر کردن پاد، آسان و بدون نشتی است. ظرفیت اضافی 0.5 میلی‌لیتری به این معنی است که شما باید پاد را کمتر از قبل پر کنید. این محصول به هیچ وجه نشتی نمی‌دهد.

نمایشگر OLED موجب می‌شود که تجربه ویپینگ با این محصول بسیار آسان باشد. من ترجیح می‌دهم یک تجربه ویپینگ به سبک RDL داشته باشم و این دستگاه برای اینکار بسیار مناسب است. اما اگر می‌خواهید تجربه ویپینگ به سبک MTL داشته باشید، می‌توانید پاد را تعویض کنید، جریان هوا را کاهش دهید و توان را به حدود 16 وات کاهش دهید. با تنظیم پاد در 1.2 اهم، تجربه MTL حتی بهتر هم خواهد شد.

تجربه ویپینگ در همه مُدهای این دستگاه بسیار لذت بخش است و هیچ گونه تاخیری در تولید بخار (که بعضی اوقات در این دستگاه‌های با توان کم رخ می‌دهد) در این دستگاه به وجود نمی‌آید. من حتی از این دستگاه با تنظیمات کمترین توان یعنی 5 وات نیز استفاده کرده‌ام و کویل همچنان عملکرد مناسبی داشت.

مزایا و معایب Caliburn G3 از برند Uwell

مزایا:

  • کوچک، نازک و سبک بودن
  • بدنه محکم از جنس آلیاژ آلومینیوم
  • ایجاد طعم خوب و ضربه قابل قبول در گلو
  • شکاف‌ها موجب می‌شوند که بتوانید سطح جویس موجود در ویپ را به راحتی مشاهده کنید
  • دارای نمایشگر OLED شفاف و روشن
  • دارای آپشن ها و امکانات زیاد
  • مناسب برای ویپینگ به سبک‌های RDL یا MTL
  • پادها تقریباً بدون نشتی هستند
  • تنظیم جریان هوای ساده و سریع است
  • شارژ سریع 2 آمپر با استفاده از USB-C
  • وجود چندین آپشن برای مقاومت پاد/کویل

معایب

  • ممکن است پادهای 2.5 میلی‌لیتری برای برخی افراد کمی کوچک باشند.
  • دکمه پاد کمی نازک و ظریف است.
  • باتری‌های با ظرفیت بزرگتر کاربردی‌تر خواهند بود.

نتیجه‌گیری

من یکی از طرفداران ویپ‌های UWELL از جمله محصولات سری Caliburn و ویپ‌های جدیدتر با پادهای نازک هستم. انتظار من از G3 سبب شد که تمایل داشته باشم که پس از استفاده از G2 و به فاصله چند ماه پس از عرضه اولیه پاد G3، این محصول جدید را نیز بررسی کنم و ببینم چه بهبودهایی در طراحی و عملکرد آن به وجود آمده است؟

اگر قبلاً از دستگاه G2 استفاده می‌کردید، و اکنون می‌خواهید از این نسخه استفاده کنید، باید بدانید که تفاوت این دو محصول بسیار چشمگیر است. دستگاه قدیمی خوب است و عملکرد خوبی دارد، اما مشخصات فنی دستگاه جدید به شدت بهبود یافته است. ویپ های جدید کمی گرانتر هستند؛ اما در نسخه‌های جدید، همه چیز از باتری گرفته تا پادها تا اضافه شدن نمایشگر OLED همگی بهبود داده شده است. این بهبودها بسیار قابل توجه و چشمگیر هستند.

حتی اگر با دستگاه‌های Caliburn G آشنایی ندارید، ولی می‌خواهید از یک پاد ویپ با کاربری آسان با قابلیت تنظیم ساده استفاده کنید، این محصول می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی شما باشد. من بسیاری از دستگاه‌های با غلاف کوچک و باریک را بررسی کرده‌ام و تعداد کمی از آنها توانسته‌اند به اندازه G3 مرا تحت تأثیر قرار دهند.

طراحی، ویژگی‌ها و عملکرد این محصول پیشگامانه نیست، اما عملکرد آن فوق‌العاده است. من اکیداً استفاده از این محصول را به هر کسی که به دنبال یک پاد ویپ کوچک است، توصیه می‌کنم. در واقع، من قبلاً این محصول را به چند نفر از دوستانم که می‌خواستند به تازگی از سیگار الکترونیکی استفاده کنند، پیشنهاد داده‌ام.

کدام یک از ویژگی‌های G3 انتظارات شما را برآورده می‌کند؟ لطفاً زیر این پست برای من کامنت بگذارید.

2 دیدگاه

  1. بررسی بسیار خوبی بود
    تخصصی و‌مفید
    از دست اندرکاران این سایت تشکر می کنم
    اگر لینک خرید هم اضافه میشد عالی بود

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×