خانه محصولات کاربری سبد خرید0
نحوه تشخیص محصولات تقلبی ویپ

نحوه تشخیص محصولات تقلبی ویپ

دهه‌هاست که کالاهای تقلبی یکی از مهمترین مساله‌ها در هر محصولی بوده است، و در نهایت، این مساله وارد بازار ویپ نیز شده است. به طور خاص، بازار ویپ یکبارمصرف بیشترین ضربه را از این مساله خورده است. در سالهای اخیر، برخی تولیدکنندگان بی نام و نشان تمام محصولات محبوب ویپینگ مانند ویپ مادها، پاد سیستم‌ها، یکبارمصرف‌ها، باطری‌ها، شارژرها و هرچیز دیگری که فکرش را بکنید کپی کرده‌اند.

شما باید بسیار مراقب باشید که محصولات خود را از کجا خریداری می کنید. با این حال، حتی اگر محصولات خود را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که یک کالای جعلی بدون اطلاع آنها وارد موجودی آنها شده باشد. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

در اینجا، ما به برخی از جنبه‌های مهم بازار محصولات تقلبی و همچنین چرایی اجتناب از آنها خواهیم پرداخت. همچنین ما تعدادی از کارهایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند برای جلوگیری از قربانی محصولات تقلبی ویپینگ شدن انجام دهند را شرح می‌دهیم.

مشکل اصلی محصولات ویپینگ یکبارمصرف تقلبی

مانند همه چیز، دانش مهم است. درک اینکه چگونه محصولات تقلبی ویپ بر شهرتی که ویپ‌ها در حال حاضر دارند تأثیر منفی می‌گذارد، و همچنین تأثیر این امر بر قوانین مربوط به ویپ‌ها، اولین گام مهم در بهبود چشم انداز محصولات ویپ است. بازار محصولات یکبارمصرف تا حد زیادی بیشترین تاثیر را از این قضیه می‌پذیرد.

فاقد کنترل کیفیت

مهمترین جنبه مخرب محصولات ویپینگ تقلبی فقدان وجود مقررات تولید در آنهاست.

می‌توان گفت که این موضوع از بیشترین اهمیت برخوردار است چرا که این موضوع می‌تواند روی همه‌ی کسانیکه از ویپ استفاده می‌کند و نه تنها افراد زیر سن قانونی که همه نگران آنها هستند تاثیر بگذارد.

تولیدکنندگانی که تمایل دارند تا سیستم حقوقی را به سخره بگیرند اولین کسانی هستند که با تولید و توزیع محصولاتی که آشکارا قوانین موجود را نقض می‌کنند شروع به دور زدن قانون می‌کنند تا حاشیه سود خود را افزایش دهند.

علاوه بر این، این شرکت ها معمولا محصولات خود را به گونه ای به فروش می رسانند که گویا شرکت متفاوتی آن ها را تولید کرده است. این بدان معناست که احتمال اینکه این شرکت ها تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند نیز بسیار کم است.

ویپینگ زیر سن قانونی

یکی دیگر از مسائلی که محصولات تقلبی برای مشتریان ایجاد می کند، در رابطه با مشتریان زیر سنی قانونی است.

در بیشتر موارد، خرده‌فروشی که محصولات تقلبی را خریداری کرده است، کم و بیش از اینکه این محصولات قانونی نیستند مطلع است. این بدان معنی است که آنها حتی قبل از اینکه کالاهای خود را به بازار عرضه کنند، قانون را زیر پا گذاشته اند.

بنابراین، به هیچ عنوان غیر قابل باور نیست که فرض کنیم اگر خرده‌فروشی بخواهد در هزینه‌های محصولات خود صرفه‌جویی کند تا سود خود را افزایش دهد، وجدان اخلاقی آنها به احتمال زیاد با فروش به جمعیت جوان مشکلی نخواهد داشت.

جیلیان گلد، مدیر عامل انجمن مستقل تجارت ویپ بریتانیا، گفته است: «محصولات ویپ غیراستاندارد معمولا با روشهای غیراستاندارد به فروش می رسند که عمدتا بازار هدف آنها مصرف کننده های زیر سن قانونی هستند.»

استفاده از مواد مرموز

در حال حاضر شرکت‌هایی که محصولات تقلبی ویپینگ را تولید می‌کنند، با ارائه یک محصول تقلبی به جای کالای اصلی سعی در فریب دادن شما دارند، پس چرا باید به سلامت شما اهمیت می‌دهند؟ محصولات تقلبی ویپینگ، به ویژه یکبار مصرفها و ایجوس‌ها، می توانند حاوی انواع مواد شیمیایی یا موادی باشند که محصول اصلی فاقد آن است. اگرچه این ممکن است لزوماً عمداً انجام نشود، فرآیندهای تولید ضعیف و محیط‌های تولید غیربهداشتی این احتمال را افزایش می‌دهد که آلاینده‌ها به محصول نهایی راه پیدا کنند.

رشد بازار محصولات تقلبی

بازار محصولات یکبار مصرف ویپینگ به دلیل محبوبیت فزاینده ای که دارد توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این محبوبیت تقریباً هر تولید کننده ای، چه آنها که قانونی یا غیر قانونی هستند را به بازار کشانده است.

فرصت سرمایه گذاری بر روی چنین محبوبیتی چیزی نیست که بسیاری بخواهند از آن چشم پوشی کرده و آن را از دست بدهند. به طور کلی، تولید ویپ های یکبار مصرف فوق العاده ارزان تمام می شود و تقاضا برای این محصولات بسیار زیاد است.

فقدان مقررات مربوط به ویپ‌ها در برخی کشورها سبب شده است تا تامین کنندگان با خوشحالی از شانس خود برای پاسخ دادن به تقاضای وسیع برای این محصولات استفاده کنند.

در چنین شرایط بدی، این محصولات تقلبی اغلب در بازارهای سیاه یافت می شوند که در نتیجه‌ی نگاه سلبی قانون و ممنوعیت فروش این محصولات ایجاد شده اند.

چگونه از خود در برابر محصولات تقلبی محافظت کنیم؟

اولین قدم برای محافظت از خود در برابر محصولات تقلبی این است که بدانید چگونه آنها را شناسایی کنید. متأسفانه، به دلیل اینکه بسیاری از این محصولات از شنژن، چین، همان جایی که محصولات واقعی ساخته می شوند می آیند، به این معنی است که فهمیدن این موضوع می تواند بسیار دشوار باشد.

بر کسی پوشیده نیست که ویپرها (کسانیکه از محصولات ویپینگ استفاده میکنند) دل خوشی از قوانین ندارند. از قضا، این مساله می توانند یکی از بهترین مشخصه ها برای تشخیص تقلبی بودن یک محصول باشند.

البته باید در نظر داشت که مقررات در مکانهای مختلف تغییر می کنند، بنابراین مهم است که با قوانین کشور خود در مورد ویپینگ، به ویژه وسایل یکبار مصرف، آشنا باشید.

بریتانیا احتمالاً بهترین سیستم را برای کشف محصولات تقلبی دارد. بریتانیا با اتخاذ و ترویج استفاده از محصولات ویپ در بازاری که به خوبی تنظیم شده است، به جای استفاده از تاکتیک‌های ممنوعیتی که در کشورهایی مانند ایالات متحده دیده می‌شود، توانسته انحرافات کوچک که تولیدکنندگان محصولات تقلبی را آسان‌تر تشخیص دهد.

1. از یک منبع معتبر خرید کنید

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر محصولات تقلبی این است که از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. چه این یک فروشگاه آنلاین ویپ باشد یا یک فروشگاه فیزیکی ویپ، مطمئن شوید که آنها قابل اعتماد هستند. می‌توانید درباره فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید تحقیق کنید تا ببینید آیا سایر مصرف‌کنندگان مطلبی مبنی بر خرید محصولات فیک از این فروشگاه گزارش کرده اند یا خیر. همچنین شما می توانید نظراتی که راجع به آن فروشگاه منتشر شده را نیز بررسی کنید. در بیشتر موارد، خرید از یک فروشگاه معروف و باسابقه ویپ بهترین گزینه برای شماست. درست است که یک فروشنده کف خیابان ممکن است ادعا کند که می تواند یک پوفبار را با قیمت 70.000 تومان برای شما تهیه کند، اما احتمال اصل بودن این محصولات چقدر است؟

2. برچسب/کد اصالت را بررسی کنید

اکثر تولیدکنندگان به خوبی آگاه هستند که محصولات تقلبی از روی محصولات آنها ساخته می شود. این تولیدکنندگان به منظور محافظت از مصرف کنندگان خود، محصولات ویپ خود را با یک کد یا برچسب اصالت علامت گذاری می کنند که می تواند برای بررسی اصل بودن یا نبودن محصول استفاده شود.

این برچسب تأیید اصالت اغلب در ویپ‌های یکبار مصرف و ایجوس‌ها یافت می‌شود، اما گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را در مادها، تانکهای ویپ و ویپ‌های پاد نیز یافت.

بسته بندی محصول را بررسی کرده و مطمئن شوید که برچسب اصالت کالا دارد. این برچسب اغلب یک برچسب براق یا یک کد QR است. در بیشتر موارد، شما فقط کد QR را اسکن می کنید یا کد روی جعبه را در وب سایت سازنده وارد می کنید. اگر می خواهید مطمئن شوید که محصول شما اصل است، این یکی از بهترین راه ها برای تشخیص است.

3. حداکثر ظرفیت را بررسی کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص تقلبی بودن یک ویپ یکبار مصرف این است که ظرفیت مخزن آن بزرگ‌تر از اندازه مجاز یا اندازه ارائه شده در وب‌سایت سازنده باشد. این قضیه به ویژه در بازار اروپا که در آن این محدودیت ها رایج است صادق‌تر است.

به عنوان مثال، یک ویپ با ظرفیت بیش از 2 میلی لیتر به احتمال زیاد در اکثر نقاط اروپا تقلبی است.

اما در ایالات متحده آمریکا، خوب یا بد، اصولا محدودیتهای حجمی برای ویپ ها وجود ندارد و این بدان معناست که برای تشخیص محصولات تقلبی ما به دانش بیشتری نیاز خواهیم داشت.

با این حال، مصرف‌کنندگان می‌توانند در وب‌سایت یک برند، ظرفیت فهرست‌شده برای یک محصول خاص را بررسی کنند. اگر محصولی که در فروشگاه می بینند با آن مطابقت نداشته باشد، احتمالاً تقلبی است.

4. میزان غلظت نیکوتین در محصولات

همینطور، غلظت نیکوتین روشن دیگری برای تشخیص محصولات واقعی از تقلبی است.

در اکثر کشورهای اروپایی، سقف 20 میلی گرم/میلی لیتر یا 2 درصد اعمال شده است. با این حال، 50 میلی گرم/میلی لیتر یا 5٪ یک غلظت بسیار رایج برای ویپ های یکبار مصرف است. این بدان معنی است که یافتن یک ویپ قوی تر بسیار محتمل است.

هنوز هیچ مقرراتی مانند این راجع به ویپ ها در ایالات متحده وجود ندارد، اما محدودیت سراسری 20 میلی گرم/میلی لیتر از چند سال پیش مورد بحث قرار گرفته است.

5. تعداد کل پاف‌ها را بررسی کنید

برخی از ویپ های یکبار مصرف از اطلاعات مربوط به اندازه مخزن صرف نظر می کنند و در عوض محصولات خود را با تعداد کل پاف‌ها علامت گذاری می کنند.

در اروپا، این مقدار معمولاً به 600 پاف محدود می شود.

جیمز ویدت در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: محصولاتی که در حال حاضر وارد کشور می‌شوند دارای 3500 پاف و برخی از آنها 7000 پاف هستند، بنابراین غیرقانونی هستند و نمی‌توان آن‌ها را در اختیار کسی قرار داد.

باز هم، از آنجایی که هنوز محدودیتی در ظرفیت در آمریکا وجود ندارد، بررسی تعداد پاف‌ها قابل اجرا نیست. با این حال، اگر دستگاه اندازه مخزنی ارائه می دهد که با پاف‌های تخمینی مطابقت ندارد، این می‌تواند به علت بسته بندی یک محصول تقلبی باشد.

به عنوان یک تخمین تقریبی، یک مخزن 2 میلی لیتری باید بین 600 تا 800 پاف باید داشته باشد.

6. بزرگترین حجم پر کردن مجدد بطری چقدر است؟

جدای از محصولات یکبار مصرف، ممکن است جویس های تقلبی نیز وجود داشته باشد.

پر کردن مجدد جویس در اروپا به 10 میلی لیتر محدود شده است، بنابراین هر چیزی بزرگتر از این میزان احتمالاً یک محصول تقلبی است.

در حالی که ایالات متحده این محدودیت را ندارد، بررسی اندازه بطری های سازنده راه خوبی برای تشخیص اصل بودن محصول است. اگر یک خرده‌فروش جویس معروفی را در اندازه‌ای می‌فروشد که با پیشنهادات ذکر شده تولیدکنندگان مطابقت ندارد، این یک جویس تقلبی است.

7. بسته بندی را مقایسه کنید

حتی اگر تمام موارد فوق در مورد یک محصول رعایت شده باشد، هنوز ممکن است راه هایی برای فروش محصولات تقلبی وجود داشته باشد.

تولید کنندگان قانونی معمولاً زمان و پول زیادی را صرف می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولشان با کیفیت به نظر می رسد. سازندگان تقلبی چندان نگران این موضوع نیستند، بلکه ترجیح می دهند در هزینه ها صرفه جویی کنند.

بسته بندی هایی که دارای خطاهای املایی، تصاویر تار یا حروف، یا فونت ها و آرم های نادرست هستند، همیشه نشانگر یک محصول تقلبی هستند. برای اطمینان خاطر، شما می توانید به وبسایت تولیدکننده مراجعه کرده و مطمئن شوید که محصول نهایی چه ظاهری دارد.

علاوه بر این، تمام ویپ های یکبار مصرف در بسته بندی مهر و موم شده عرضه می شوند. اگر یک خرده‌فروش محصولی را می‌فروشد که مهر و موم نشده است، نه تنها می‌تواند یک کالای تقلبی باشد، بلکه ممکن است دستکاری شده باشد.

این پیش نیازها می تواند شناسایی محصولات تقلبی را بسیار آسان تر کند. باز هم، مهمترین نکته، اطلاع از مقررات جاری کشور مورد نظر است.

چرا ممنوعیت طعم مهم است؟

طعم ها یکی دیگر از نشانه های واضح هستند. ممنوعیت استفاده از طعم دهنده ها هر روز در کشورهای مختلف گسترش می یابد. علی رغم اینکه این ممنوعیت ها نه تنها کلافه کننده شده بلکه سبب شده تا میزان کاهش آسیب ویپها (در مقایسه با سیگار) نیز کاهش یابد، ولی می توانند به عنوان یک ابزار کمکی دیگر برای غربال کردن محصولات تقلبی باشند.

به ویژه در ایالات متحده، ایالت ها شروع به اجرای ممنوعیت برخی طعم ها کرده اند. این امر به ناچار مصرف کنندگان را تنها با چند گزینه باقی می گذارد.

اولین مورد بازگشت به سیگار است. دومین مورد این است که محصولات مورد علاقه خود را از طریق راه های دیگر جستجو کنند، خواه قانونی باشد یا نباشد. و انتخاب نهایی، و با احتمال کمتر از همه، ترک کردن به طور کلی.

اگر یک محصول طعم‌دار علی رغم نقض مستقیم قانون که همه ویپ‌ها و ایجویس ها را به جز طعم تنباکو ممنوع می‌کند فروخته می‌شود احتمال تقلبی بودن محصول بسیار زیاد است. در کنار این، این امر سبب بی‌اعتبار شدن بسیاری از محصولات دیگر آن دسته از خرده‌فروشان شود که پذیرفته اند محصولی را که می دانند تقلبی است به فروش برسانند.

همانطور که گفته شد، اگر خرده فروشان به میل خود ممنوعیت طعم فروش ویپ های مجاز که طعم دار شده اند را نادیده بگیرند، تعیین اصالت محصولاتی که به فروش می رسانند می تواند حتی دشوارتر باشد.

نتیجه نهایی

محبوبیت روزافزون ویپ‌های یکبار مصرف، مسئله کنترل کیفیت را ایجاد کرده است که خطرات جدی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند، و همچنین سبب شده تصویر ویپ‌ها به عنوان جایگزین کم خطر دخانیات مورد خدشه قرار بگیرد.

در حال حاضر محصولات زیادی وارد بازار می شوند که مطابق با استانداردهای رو به رشدی که صنعت ویپ در حال اجرای آن است، ساخته نشده اند. ولی خوشبختانه، مصرف کنندگان به راحتی می توانند آگاهی خود برای مبارزه با این محصولات تقلبی را افزایش دهند.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×