خانه محصولات کاربری سبد خرید0
چگونه به کمک ویپنگ سیگار را ترک کنیم؟

چگونه به کمک ویپنگ سیگار را ترک کنیم؟

شکی در آن نیست که ترک سیگار سخت است، اما با طرز فکر صحیح و ابزارهای مناسب، همراه با میزان مناسبی اراده، انجام آن کاملا ممکن است.

طبق گزارش CDC (مرکز مبارزه با بیماری‌‌های آمریکا)، در میان تمام سیگاری‌های بزرگسال آمریکایی، تقریباً از هر 10 نفر، 7 نفر اعلام کردند که می‌خواهند سیگار را به طور کامل ترک کنند. افراد سیگاری می دانند که کاری که انجام می دهند به خودشان آسیب می رساند، اما بسیاری از آنها به سیگار کشیدن ادامه می دهند. چرا؟ نیکوتین موجود در سیگار بسیار اعتیاد آور است و بنابراین اغلب برای ترک واقعی سیگار به چیزی بیش از ترک ناگهانی سیگار نیاز است. اغلب اوقات، حتی چسب‌ها و سایر وسایل کمکی برای ترک سیگار برای ترک این عادت کافی نیستند.

اگر قبلاً سعی کرده اید سیگار را ترک کنید اما موفق نشدید، این راهنما برای شما مناسب است. از سال 2013، هزاران نفر از سیگارهای الکترونیکی یا ویپ ها برای ترک سیگار استفاده کرده اند. در واقع، بر اساس یک مطالعه، احتمال ترک سیگار در کسانی که از سیگارهای الکترونیکی نیکوتینی استفاده می‌کردند، نسبت به کسانی که از چسب نیکوتین یا شبه دارو‌‌ها استفاده می‌کردند، بیشتر است.

سازمان‌‌های بهداشت ایالات متحده، کانادا و انگلیس نیز سیگارهای الکترونیکی و اثربخشی آن را برای ترک سیگار بررسی کرده‌اند:

CDC می‌گوید: «برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین نسبت به سیگارهای الکترونیکی که حاوی نیکوتین نیستند، ترک بیشتری را به همراه دارد و استفاده مکرر از سیگارهای الکترونیکی نسبت به استفاده کمتر از آنها، ترک سیگار بیشتری را به دنبال دارد.»

اداره بهداشت کانادا بیان می کند که: «در حالی که هنوز شواهدی جدید پیدا می‌‌شوند، برخی شواهد نشان می دهند که استفاده از سیگارهای الکترونیکی با افزایش نرخ موفقیت در ترک سیگار مرتبط است.»

سازمان بهداشت عمومی انگلستان یک بررسی تخصصی مستقل در مورد شواهد مرتبط با سیگارهای الکترونیکی منتشر کرد که نشان می‌‌دهد: «استفاده از سیگار الکترونیکی با بهبود نرخ موفقیت در ترک سیگار در سال گذشته و کاهش سریع نرخ مصرف سیگار در سراسر کشور مرتبط است».

سیگارهای الکترونیکی ابزاری عالی برای کمک به کسانی است که با ترک سیگار دست و پنجه نرم می کنند. با وجود اینکه هزاران نفر از سیگاری ها به اشتباه فکر می‌‌کنند که مصرف سیگار‌‌های الکترونیک به اندازه سیگار کشیدن مضر است، اما واقعیت چیز دیگری است. در واقع، مصرف سیگار الکترونیک تنها بخش کوچکی از خطرات ناشی از سیگار کشیدن را به همراه دارد و تغییر کامل از سیگار کشیدن به استفاده از سیگار های الکترونیک، فواید قابل توجهی را به همراه دارد.

در این راهنما، همه چیزهایی را که برای ترک سیگار و شروع استفاده از ویپ نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. با مصرف ویپ احساس بهتری خواهید داشت، بوی بهتری خواهید داشت و حتی در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. بیایید سریع شروع کنیم!

چرا باید سیگار کشیدن را ترک کنید

برای اینکه واقعا سیگار را ترک کنید، آگاهی کامل از تمام آسیب هایی که پشت سر می گذارید به شما کمک می کند. همه ما به عنوان یک واقعیت کلی می دانیم که سیگار کشیدن برای بدن ما مضر است، اما واقعا تا چه حد مضر است؟ خب خیلی زیاد. بیش از 7000 ماده شیمیایی در دود سیگار وجود دارد و بیش از 70 مورد از این مواد با سرطان مرتبط هستند.

با اجازه از CDC، در اینجا حقایقی درباره سیگار کشیدن مطرح میکنیم که ممکن است ندانید:

  • سیگار کشیدن تقریباً به تمامی اعضای بدن آسیب می رساند، باعث بیماری های زیادی می شود و به طور کلی سلامت افراد سیگاری را کاهش می دهد.
  • استعمال سیگار مهمترین علت قابل پیشگیری مرگ و میر در ایالات متحده است.
  • سیگار کشیدن سالانه باعث مرگ بیش از 480000 نفر در ایالات متحده می شود. این میزان تقریباً یک مورد از هر پنج مرگ است.
  • سیگار کشیدن سالانه بیش تر از مجموع علل زیر باعث مرگ و میر می شود: ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، مصرف غیرقانونی مواد مخدر، مصرف الکل، جراحات وسایل نقلیه موتوری، حوادث مربوط به سلاح گرم.
  • بیش از 10 برابر تعداد شهروندان ایالات متحده که در تمامی جنگ های ایالات متحده جان خود را از دست داده اند، به دلیل استعمال سیگار، جان خود را از دست داده اند.
  • تخمین ها نشان می دهد که سیگار خطر را افزایش می دهد: برای بیماری عروق کرونر قلب 2 تا 4 برابر، برای سکته مغزی 2 تا 4 برابر، ابتلا به سرطان ریه در مردان 25 برابر، ابتلا به سرطان ریه در زنان 7/25 برابر.

خبر خوب این است که ترک سیگار اثرات مثبت قابل توجهی بر سلامتی دارد:

  • ترک سیگار خطرات قلبی عروقی را کاهش می دهد. تنها یک سال پس از ترک سیگار، خطر حمله قلبی به شدت کاهش می یابد.
  • در عرض 2 تا 5 سال پس از ترک سیگار، خطر سکته مغزی ممکن است تا حد افراد غیرسیگاری کاهش یابد.
  • اگر سیگار را ترک کنید، در عرض 5 سال خطر ابتلا به سرطان های دهان، گلو، مری و مثانه نصف می‌‌شود.
  • ده سال پس از ترک سیگار، خطر مرگ بر اثر سرطان ریه به نصف کاهش می یابد.

جدای از خطرات سلامتی سیگار و فواید ترک سیگار که در بالا ذکر شد، دلایل دیگری نیز برای ترک وجود دارد. برای مثال، سیگار کشیدن باعث می‌‌شود که شما بوی زیرسیگاری بدهید. این بوی نامطبوعی است که هر غیر سیگاری می تواند آن را از چندین متر دورتر استشمام کند.

همچنین، سیگار کشیدن عادتی بسیار پرخرج است. در سال‌های اخیر، دولت‌ها برای جلوگیری از مصرف سیگار، قیمت سیگار را افزایش داده‌اند. با توجه به تورم، قیمت سیگار در ده سال گذشته بیش از دو برابر شده است. با ترک سیگار، پول بیشتری در جیب خود نگه خواهید داشت.

چرا باید بجای استعمال سیگار از سیگار های الکترونیک استفاده کنید

 سازمان سلامت کانادا(Health Canada) بیان می‌کند: «مصرف ویپ نسبت به سیگار کشیدن ضرر کمتری دارد. بسیاری از مواد شیمیایی سمی و سرطان زا در تنباکو و دود تنباکو هنگام سوزاندن تنباکو تشکیل می شوند.

ویپ‌‌ها دارای معایب زیر نیستند:

  • تولید دود
  • داشتن تنباکو
  • سوختن
  • به جز نیکوتین، محصولات ویپینگ معمولاً حاوی: کسری از 7000 ماده شیمیایی موجود در دود تنباکو، و سطوح پایین‌تری از چندین ماده شیمیایی مضر موجود در دود.

سیگارهای الکترونیکی می توانند راهی عالی برای کمک به افراد سیگاری برای ترک سیگار باشند. استفاده از سیگار الکترونیکی «وِیپینگ» نامیده می شود. دو جزء در اینجا وجود دارد: مایعی که برای تولید بخار تبخیر می شود (جویس) و دستگاهی که برای تبخیر این جویس استفاده می شود. برخی از دستگاه‌ها جیبی هستند، باتری‌های داخلی دارند و از «کارتریج» برای نگهداری جویس استفاده می‌کنند. دستگاه‌های دیگر بزرگ‌تر هستند، از «مخزن یا تنک» برای نگهداری جویس استفاده می‌کنند و به باتری‌های خارجی نیاز دارند.

دستگاه بخار، جویس را برای تولید بخار (نه دود) گرم می کند که سپس این بخار استنشاق می شود. استنشاق بخار عملی بسیار شبیه به سیگار کشیدن است و بنابراین برای بسیاری از سیگاری ها ممکن است ترک سیگار از این طریق آسان تر باشد.

علاوه بر آشنایی با استنشاق بخار، می توانید جویس‌‌های حاوی نیکوتین نیز تهیه کنید. نیکوتین ماده شیمیایی اولیه در سیگار است که آن را بسیار اعتیاد آور و ترک آن را سخت می کند. نیکوتین مورد استفاده در برخی از این جویس‌‌ها همان نیکوتینی است که در سایر محصولات ترک سیگار مانند چسب ها و آدامس های نیکوتین استفاده می شود. نیکوتین از نظر تاثیر شبیه کافئین است، چراکه یک محرک ملایم است که ضربان قلب را افزایش می دهد و فشار خون را بالا می برد.

با وجود اینکه خیلی از افراد گمان می‌‌کنند نیکوتین عامل ایجاد سرطان است، اما در حقیقت اینطور نیست. این نیکوتین موجود در سیگار نیست که باعث سرطان می شود، بلکه قطران سیگار است که از سوختن مواد شیمیایی تولید می شود. مقدار رایج نیکوتین جویس‌‌های الکترونیک عبارتند از:mg/ml3،  mg/ml6 ، mg/ml9 و mg/ml 12. از طرف دیگر، کسانی که به دنبال کاهش مصرف نیکوتین خود هستند یا می‌‌خواهند آن را به طور کلی ترک کنند، می توانند هزاران جویس بدون نیکوتین را انتخاب کنند.

سایر اجزای یک جویس عبارتند از: پروپیلن گلیکول، گلیسیرین گیاهی و طعم دهنده های غذایی. پروپیلن گلیکول یک مایع بی رنگ چسبناک که طعم کم و شیرینی دارد و همان چیزی است که باعث ایجاد «ضربه به گلو» می شود که بسیاری از سیگاری ها دوست دارند. گلیسیرین گیاهی نیز بی رنگ و چسبناک است. گلیسیرین گیاهی معمولاً از روغن های گیاهی مانند روغن نخل، سویا یا روغن نارگیل تولید می شود. هم پروپیلن گلیکول و هم گلیسیرین گیاهی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده «به طور کلی ایمن شناخته شده اند».

آیا ویپ ها کاملا بی‌‌خطراند؟

هنگامی که مواد تشکیل دهنده سیگار و محصولات ویپینگ را مقایسه می کنید، مشخص می شود که ویپینگ بی خطرتر از سیگار کشیدن است. با این حال، این بدان معنا نیست که هنگام استفاده از ویپ ها هیچ خطر احتمالی وجود ندارند. به طور عمده، فقدان تحقیقات طولانی مدت سبب می‌‌شود که مشخص نشود که آیا استفاده از ویپ‌‌ها برای سلامتی شما کاملاً ایمن است یا خیر. با این حال، تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد سرطان یا بیماری ریوی در اثر مصرف ویپ‌‌ها وجود نداشته است.

از طرفی دیگر، سیگار به عنوان عامل سرطان و بیماری ریوی شناخته شده است و قطعا برای سلامت مضر است. در مقایسه، جویس تنها حاوی تعداد انگشت شماری از مواد مورد تایید FDA است. در حالی که هنوز به تحقیقات طولانی مدت بیشتری در مورد اثرات سلامتی استعمال دخانیات نیاز است، ثابت شده است که ویپ ها حداقل 95 درصد ایمن تر از سیگارهای معمولی هستند و می توانند به ترک سیگار کمک کنند.

فواید استفاده از ویپ

جایگزین کردن ویپ با سیگار، می تواند فواید زیادی داشته باشد. در اینجا فقط چند مورد از برجسته ترین فواید این کار آورده شده است:

  • احساس بهتری خواهید داشت: ویپ چیزی را نمی سوزاند، بنابراین بسیاری از مواد شیمیایی سمی و سرطان زا در دود تنباکو در بخار ناشی از ویپ وجود ندارند. نفس کشیدن برایتان راحت تر خواهد بود و همچنین احساس سلامتی بیشتری خواهید داشت.
  • شما پول خود را ذخیره می‌‌کنید: هزینه های راه اندازی جزئی برای ویپینگ (خرید دستگاه و جویس) وجود دارد، اما این هزینه به سرعت با مقدار پولی که از نخریدن سیگار پس انداز می‌‌کنید، جبران خواهد شد. قیمت یک دستگاه ویپ مبتدی بین 20 تا 40 دلار است. شما می توانید یک بطری 120 میلی لیتری جویس را با قیمت 15 دلار یا کمتر بخرید و این برای حداقل دو هفته، اگر نه بیشتر، دوام خواهد آورد. بسته به تعداد بسته هایی که در روز یا در هفته سیگار می کشید، این پس انداز می تواند فوق العاده باشد.
  • بوی بهتری خواهید داشت: هرکسی که سیگار نمی کشد می تواند بوی یک فرد سیگاری را حس کند. اما مصرف ویپ، بوی ماندگاری روی لباس یا نفس شما باقی نمی‌گذارد. در واقع، بخار بسیاری از جویس‌‌ها واقعا بوی خوبی دارد!
  • کیفیت هوای داخلی بهتر: اگر در خانه خود سیگار می کشید، فوراً متوجه این تفاوت خواهید شد. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI) مطالعه‌ای را برای آزمایش کیفیت هوای داخلی در مکان‌هایی که مردم ویپ مصرف می‌کنند، انجام داد. آنها به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن سایر افراد در معرض مواد شیمیایی ویپینگ کمتر از استانداردهای نظارتی مورد استفاده برای محل کار یا کیفیت کلی هوای داخل خانه است.

چگونه به مصرف ویپ روی آوریم

حتی اگر تا قبل از خواندن این راهنما هیچ ایده ای در مورد ویپینگ نداشتید، نگران نباشید. شروع این کار ساده است. شما فقط به چند چیز نیاز دارید: مقداری جویس و یک دستگاه. اگر دستگاه باتری داخلی ندارد، باید چند باتری ویپ نیز خریداری کنید. در این صورت، شارژر باتری ویپ نیز به شدت توصیه می شود.

جویس با میزان نیکوتین مناسب را انتخاب کنید

شاید مهم ترین بخش در مورد استفاده از ویپ، انتخاب جویس با میزان نیکوتین مناسب باشد. این می تواند تفاوت بین ادامه استعمال ویپ و رها کردن آن باشد.

اگر جویس‌‌ای را انتخاب کنید که در آن میزان نیکوتین خیلی کم است، ممکن است به اندازه کافی رضایت بخش نباشد و ولع بیشتری را در شما ایجاد کند. اگر جویس‌‌ای را انتخاب کنید که در آن قدرت نیکوتین خیلی زیاد است، ممکن است روی گلو خیلی شدید و خشن باشد و باعث سرفه شود. انتخاب درست به شما آن رضایتی که بدنتان به آن میل دارد را می دهد و در عین حال آن احساس آرامبخشی را که به آن عادت کرده اید به شما منتقل می کند.

جویس‌‌ها سطوح مختلفی از نیکوتین دارند که بر حسب mg/ml یا میلی گرم در میلی لیتر توصیف می شوند. این بدان معناست که به ازای هر میلی لیتر جویس، مقدار x نیکوتین وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر جویس‌‌ای6 میلی گرم در میلی لیتر باشد، به این معنی است که در هر 1 میلی لیتر جویس الکترونیک، 6 میلی گرم نیکوتین وجود دارد. بنابراین اگر یک مخزن 3 میلی‌لیتری دارید که با قدرت نیکوتین 6 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر پر شده است، در این صورت: 3×6=18 میلی‌گرم نیکوتین در مخزن خود دارید.

دو نوع نیکوتین وجود دارد: نیکوتین معمولی یا فری بیس و سالت نیکوتین. سالت نیکوتین ها قادرند برخلاف جویس با نیکوتین معمولی، غلظت‌های بالاتری از نیکوتین را بدون سوزش شدید گلو ارائه دهند. جویس‌‌های با نیکوتین معمولی از 5/1 میلی گرم در میلی لیتر تا 24 میلی گرم در میلی لیتر تولید می شوند. نمک های نیکوتین از 10 میلی گرم در میلی لیتر به 60+ میلی گرم در میلی لیتر می رسند.

اگر میزان سیگار کشیدن شما شدیدتر است، احتمالاً بخواهید سالت نیکوتین مصرف کنید. هر چیزی بیش از 12 میلی‌گرم در میلی‌لیتر با یک جویس نیکوتین معمولی ضربه شدیدی به گلو وارد می‌کند که می‌تواند باعث سرفه شود. برای اکثر مردم فرو دادن این دود دردناک خواهد بود. سالت نیکوتین ها به شما این امکان را می دهند که مقادیر 30-60 میلی گرم در میلی لیتر را بخار کنید و در عین حال فرودادن بخار بسیار نرم‌‌تر و دلپذیرتر خواهد بود.

اگر در جمع سیگار می‌‌کشید یا کمتر از 10 نخ سیگار در روز می‌کشید، بهتر است از جویس با میزان نیکوتین کمتر استفاده کنید. این مقدار در محدوده 6-5/1 میلی‌‌گرم در میلی‌‌لیتر برای جویس با نیکوتین معمولی و 20-10 میلی‌‌گرم در میلی‌‌لیتر برای سالت نیکوتین ها است.

جویس با قدرت نیکوتین متوسط ​​برای کسانی که در حدود یک بسته در روز می‌‌کشند و در محدوده متوسط ​​سیگاری ها قرار دارند، بهترین هستند. مقادیر 6 تا 12 میلی گرم با نیکوتین معمولی یا 20 تا 30 میلی گرم در میلی لیتر با سالت نیکوتین بهترین نتیجه را می‌‌دهند و بیشترین رضایت را ایجاد می کنند.

در انتهای مقیاس، جویس‌‌ها با میزان نیکوتین بالا برای کسانی که دو بسته در روز یا بیشتر سیگار می کشند مناسب هستند و حداکثر رضایت از نیکوتین را در یک جویس فراهم می کنند. این مقدار حدود 18-12 میلی گرم در میلی لیتر با نیکوتین معمولی و 50-30 میلی گرم با نمک های نیکوتین خواهد بود.

اگر جویس الکترونیکی را خریداری کردید و پس از مصرف آن از میزان نیکوتین احساس رضایت نکردید، باید سعی کنید هر بار آن را یک میزان اضافه کنید. برای مثال، اگر یک جویس 3 میلی‌گرمی را بخار می‌‌کنید و به اندازه کافی احساس رضایت نمی‌کنید، جویس 6 میلی‌گرمی در میلی‌لیتر را امتحان کنید. از طرف دیگر، اگر احساس می‌کنید که سوزش گلو ناشی از جویس 9 میلی‌گرم در میلی‌لیتر نیکوتین خیلی شدید است، جویس 6 میلی‌گرمی را امتحان کنید.

دستگاه درستی انتخاب کنید

انتخاب دستگاه مناسب برای جویس‌‌ای که خریدید بسیار مهم است. برای مبتدیان فقط چند نوع از تنظیمات دستگاه ویپینگ وجود دارد که باید در مورد آنها آگاه باشید: ویپ پاد و ماد ویپ و پاد ماد. اگر برای انتخاب دستگاه به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

ویپ‌ پاد

در دستگاه های کم مصرف به نام ویپ پاد، سالت نیکوتین با قدرت نیکوتین بالا بهترین عملکرد را خواهند داشت. این ویپ ها نسبت به ویپ ماد، با قدرت کمتری کار می کنند. این باعث می‌شود آنها برای جویس با قدرت نیکوتین بالا عالی باشند، زیرا تضمین می‌کنند که با عدم مصرف بیش از حد نیکوتین، احساس بیماری در شما ایجاد نشود.

استفاده از ویپ‌‌های پاد بسیار ساده تر و راحت تر از ویپ‌‌های ماد و مخزن‌‌دار آسان‌‌تر است. این نوع ویپ از یک دستگاه با یک باتری داخلی و یک کارتریج که جویس را در خود نگه می دارد تشکیل می‌‌شود. این کارتریج ها می توانند از پیچ هایی استفاده کنند که باید هر چند هفته یکبار تعویض شوند یا می توانند از کارتریج هایی استفاده کنند که پیچ ها در آنها تعبیه شده است.

تعویض پیچ روی کارتریج ویپ پاد بسیار ساده است. شما یک بسته از فروشگاه خریداری می‌‌کنید، پیچ قدیمی را از پایین کارتریج بیرون می‌‌آورید و پیچ جدید را داخل کارتریج قرار می‌‌دهید. پاد ویپ ها نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و بنابراین برای یک مصرف‌‌کننده مبتدی عالی هستند.

ماد ویپ

دستگاه‌‌های ماد ‌‌ویپ با جویس‌‌های کم قدرت‌‌تر و حاوی نیکوتین معمولی بهترین کارایی را دارند. از آنجایی که این دستگاه ها به طور کلی قدرت بیشتری دارند، برای سالت نیکوتین ها مناسب نیستند. اگر از نمک نیکوتین برای ماد ویپ استفاده کنید، در نهایت دچار سرگیجه ناشی از نیکوتین خواهید شد.

دستگاه‌‌های ماد ویپ از دو بخش تشکیل شده اند: ماد و مخزن(تنک). اکثر ماد ویپ‌‌ها از باتری های ویپ استفاده می کنند که به طور جداگانه فروخته می شوند. شما می توانید این ها را از هر مغازه یا فروشگاه اینترنتی ویپ مانند گوگرد خریداری کنید. بیشتر ماد ویپ‌‌ها به معنای واقعی کلمه یک طراحی جعبه‌ای و مستطیلی دارند، اما می‌توانید ویپ‌‌های زیادی را پیدا کنید که گردتر یا حتی لوله‌ای شکل هستند. در هر صورت، ماد ویپ دستگاهی  است که معمولاً دارای انواع ویژگی های سفارشی سازی است که در داخل دستگاه تعبیه شده‌‌است.

به طور کلی، همه ماد ویپ‌‌ها یک دکمه «روشن کردن» دارند که برای استفاده از دستگاه باید فشار داده شود. فشار دادن دکمه، برق را به سیم پیچ منتقل می کند، جویس شما را گرم و در نتیجه بخار تولید می کند. انواع مختلف ماد ویپ‌‌ها دارای سطوح مختلفی از قابلیت‌ها و عملکردها هستند، و بیشتر آنها صفحه نمایشی دارند که اطلاعات مفیدی درمورد ویپینگ و همچنین قابلیت تنظیم وات را نمایش می‌دهند.

ویپ مخزن‌‌دار نیز به همین شکل است، و مخزنی دارد که جویس را در خود نگه می دارد. در مخازن ویپ از سیم پیچ های از پیش ساخته و قابل تعویض استفاده می‌‌شود. این پیچ‌‌ها به سادگی داخل مخزن پیچ می شوند. شما می توانید پیچ‌‌های مخزن خود را از هر فروشگاه معتبر ویپ خریداری کنید.

جدا کردن و تمیز کردن مخازن بسیار آسان است. این ویپ ها مخزن‌‌های بزرگی دارند که مقدار زیادی جویس را در خود نگه می دارند. این به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به پر کردن مجدد مخزن، برای مدت طولانی تری از ویپ خود استفاده کنید. مخازن ویپ همچنین طعم عالی و ابرهای بزرگ بخار را به شما می دهند.

آیا در رابطه با اینکه کدام دستگاه را انتخاب کنید گیج شده‌‌اید؟

اگر می‌خواهید ساده‌ترین راه‌اندازی ممکن را داشته باشید، یک پاد ویپ و سالت نیکوتین تهیه کنید. اگر چیزی قابل تنظیم تر و با قدرت بیشتری می خواهید، یک ماد ویپ بخرید. برای راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب دستگاه، راهنمای خرید ویپ برای شروع ویپینگ، را بررسی کنید.

مطمئن شوید که ذخیره دارید

هنگامی که دستگاه و جویس خود را می‌‌خرید، خوب است که مقداری هم ذخیره داشته باشید. شما باید حدود هر دو هفته، کارتریج یک پاد ویپ را تعویض کنید. این در صورتی که پاد ویپ شما کویل داشته باشد یا اینکه ویپ مخزن‌‌دار بخرید، نیز صدق می‌‌کند. مطمئن شوید که همراه دستگاه خود، پیچ های جایگزین خریداری می کنید تا بدون آنها لنگ نمانید. اگر ویپ خود را به همراه نداشته باشید، ممکن است به سیگار کشیدن برگردید.

همین مورد در مورد جویس نیز صدق می کند. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی جویس خریداری کرده اید که تمام نشود و شما در تنگنا قرار بگیرید. در اوایل ویپینگ اگر جویس ای برای بخار کردن نداشته باشید، خیلی ساده به سیگار کشیدن باز می‌‌گردید.

به این کار ادامه دهید

سخت ترین بخش ترک سیگار، پایبند ماندن به آن است، اما به یاد داشته باشید که قادر به انجام این کار را هستید. در کنار حفظ طرز فکر صحیح، چیز‌‌های دیگری وجود دارند که می توانید برای افزایش شانس ترک سیگار انجام دهید:

  • سیگارهای خود را دور بیندازید: نداشتن سیگار در دسترس می تواند احتمال ادامه ویپینگ را بالا ببرد.
  • محرک های سیگار کشیدن خود را بیابید و به جای آن از ویپ استفاده کنید.
  • به خود یادآوری کنید که چرا سیگار را ترک می کنید: سلامتی بهتر، دلایل مالی، برای خانواده خود و غیره…
  • از خانواده و دوستان خود حمایت کمک بخواهید: یک سیستم حمایتی قوی می تواند شانس شما را برای ترک سیگار افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که با خانواده و دوستان خود صحبت کرده و از حمایت آنها برای ترک سیگار و تغییر به مصرف ویپ، بهره مند شوید.

همیشه هفته اول ترک سیگار سخت ترین هفته است. حتی ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا مانند سرفه، گلودرد، گرفتگی یا حتی آکنه داشته باشید. این بیماری «آنفولانزای سیگاری» نامیده می شود و در بیشتر موارد ربطی به ویپینگ ندارد. اگر همچنان احساس ناخوشایندی داشته باشید، ممکن است به پروپیلن گلیکول موجود در جویس الکترونیک خود حساسیت داشته باشید و باید به پزشک مراجعه کنید.

قوی باشید! شما می‌‌توانید سیگار را ترک کنید!

اگر ذهن خود را روی این موضوع متمرکز کنید، همراه با کمک از ویپینگ، قطعاً می توانید سیگار را ترک کنید. ما امیدواریم که این راهنما هر آنچه که شما برای تغییر نیاز داشته باشید را به شما آموزش داده باشد و به شما در این راستا کمک کند. اگر به خرید ویپ فکر می کنید و به پشتیبانی نیاز دارید یا اگر سؤال دیگری دارید، تعلل نکنید و با استفاده از تلفن های ما با ما تماس بگیرید.

اگر عضوی در خانواده شما سیگار می کشد، لطفاً این راهنما را برای آنها ارسال کنید. ممکن است به آنها کمک کند تا ترک کنند.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×